Denna värme....

Jag förstår att dom som gillar värme mår gott nu....men det gör inte jag eller PP och Hannes. Solen får mer än gärna stråla men nu tycker jag det är alldeles för varmt. Hundarna måste ju ut jag har ju ingen trädgård dom kan gömma sig  i skuggan, utan vi måste gå en promenad, tänk vad varmt för deras små tassar att gå på brännande asfalt, det är inte överallt dom kan gå i gräs. Idag gick vi sakta sakta på den skuggigaste vägen jag visste och PP fick lägga sig att vila när han ville. När vi kom hem så välte jag honom på rygg och blötte hushållspapper i kallt vatten och la på trampdynorna och i ljumskarna, märkte att han gillade det och låg still och flämtade mindre.
Vi får väl orka med dom kommande dagarna också med hög temperatur.
 
Ha det gott...kramiz från Tiniz..
Allmänt, Hundar | |
#1 - - Pernilla Johansson:

Ja FY... denna VÄRME... vill inte ha kvar den mer... gå ner till 20-21 grader så blir det bättre

Upp