Hannes på gång

Skrivet 2007-01-28

Hej alla nattsuddare!

Nu är Hannes på gång! Några dagar sen ja rapporterade. Så nu kommer det vad jag sysslat med.
Ja vad ska man säga, vädret är väl fint om man nu inte är en 11 veckors valp för då är det bara så att man får utegångsförbud. Tror ni det är kul eller? Nä fy skråen bättre kunde det va. Mamma sa ikväll att DU min lille herre stannar inne för det är -12 grader ute, ja va har jag att sätta emot henne , hon bestämmer det har jag nog fått erfara. Maten är väl bra på stället jag flyttat till men fick en bit gurka härom da`n o fy vad hemskt, smakat på paprika och det va gott bananer, päron och blodapelsiner älskar jag, ost, kokt medvurst och skinka hugger jag efter som den värsta piraya.
Så ni förstår att jag inte har någon botten. Härom da`n satt jag och tiggde när mamma åt och när hon ätit färdigt fick jag något långt, platt och gult av henne fy vad hemskt det va, mamma sa det va bandspagetti, och det satt hon och sög i sig, munnen såg ut som där ägget kommer ut från hönan på henne, vilken syn. Herre gud var har jag hamnat? Fast kul har jag fattas bara med en så´n mamma. Ibland undrar jag om det står rätt till däruppe på henne, men hon försäkrar att det gör det, hon är bara så´n säger hon.

Ja veckan som kommer ser jag inte fram emot, för jag fyller 12 veckor på torsdag och då ska jag visst få en spruta, men ok jag ställer väl upp på det för annars skulle mamma bli hispig. Jag måste nog ner till mammas jobb snart och visas upp igen det är ju en del av hennes jobbarkompisar som inte sett mig än. Och Stefan minns ni honom? Mamma frågade honom va hans fru tyckte om mig han bara slog ifrån sig med armarna det betyder GUDOMLIG. Japp och tala om att vara fåfång står framför spegeln och kollar in mig och tar med tassen på den som är mitt emot mig men den gör ju likadant....konstigt.

Denna vecka har mamma jobbat lördag, så vi fick ge oss iväg till Nilla imorse. En filmkamera skulle varit på plats. Vilket ståhej! Svetten rann om mamma men det är inte klimakteriet sa hon när hon lugnat sig i bilen och vi tre fyrbenta Lyckobringare va på plats och mamma bakom ratten. Ja och så hamnade vi hos Nilla hon skulle tvätta i ett annat hus men ville ha oss ändå ( mest på grund av mig) naturligtvis. Tror ni jag brydde mig att mamma stack nej nej jag hade ju fullt upp med att äta! Men linslus som jag är så har jag poserat så gott jag kunnat hos henne och bilderna ser ni. Jag tuggade också hål på Nillas finger så det kom något rött och hon skrek AJ till mig men jag tittade bara med min pillemariska ögon och undrade va gormar du för. Se´n när mamma kommit från jobbet skulle vi ut i solskenet alla tre jag ville gå mitt i gatan för där va det minst snö, men när vi kom in på gården kopplade mamma loss mig och då kom det en en gubbe och den va ingen hundmänniska han gick och jag pinnade efter honom mamma skrek HANNES men jag hade slagit dövörat till. Gubben gick och jag sprang efter då gjorde mamma som man inte ska göra sprang efter gubben och mig och fick tag i mig, jag va en bra bit från mamma vill jag lova. men det va gubbens fel han kunde väl stannat.

Idag va det repris på Top dog och i ett inslag säger Håkan att det va inte han som fes eller magen som kurrade utan Majken som snarkade och det får en gammal dam göra sa han , men jag utmanar Majken i snarkning för jag slår henne med lätthet.
Men nu säger mamma nu ska vi träna för Top dog så du ska lära dig sitta, ligga och (stå ifall vi ska gå på utställning) så nu vet ni jag ska utnyttjas som barnarbetare. Nej jag slutar för ikväll nu men det kommer mer både här och annanstan vill jag lova om ni orkar med mitt snack.
God natt alla önskar Hannes.

Hannes bloggar | Hannes bloggar, Hund, Shih-Tzu | |
Upp