Hej alla vänner

Skriver 2007-02-04

Hej alla vänner för ovänner har jag inga!

Ja Rolf nu är jag på G igen.
Ja vad har jag gjort? Minnet är kort.
Jo kan berätta att ute på vägen är det isgata jag la hur många bellor som helst
när vi gick (svängen) med Affi vet inte hur många gånger jag hamnade på sidan
mamma såg ut som en hundraåring stel som en pinne och sa försiktigt det är ju halt gormade hon.
Måste ju berätta något hemskt jag va med om igår. Da`n började med att mamma va ledig från jobbet och jag va superjä...g. Tror hon längtade till jobbet!!! Men halv tio packades vi in i bilen
och det bar iväg till sta`n, men vart då jo till veterinären, det va en upplevelse men obehaglig.
VARNING utlyses. Fram kommer det en brutta och säger va söt va är det för ras (hon ska va sjukvårdare) guuud va söööt (ja se fruntimmer) säger hon det va det sötaste jag sett.
Så kommer det in en Borderterrier omfång stor på både henne o matten och vägas skulle hon jag såg ju direkt dietfoder som gäller tänkte jag. Jag hade blivit förolämplad innan och vågen stannade på 2300 g sjysst ökning med tanke på att jag vägde 75 g när jag föddes. Men efter det så kom det värsta, människan som sa jag va så söt sticker en spruta i nacken på mig gissa om jag talade om att det gjorde ont. Och sen skulle jag mutas så jag skulle tycka om ragatan igen. Hon delade en Frolic i fyra delar och bara det va märkligt för henne, hon va väl van att ge en hel till gamarna hon stack i nacken. Men jag tjänade 50 spänn i alla fall bara för att jag charmade dom jag träffade så fick mamma 50 spänn rabatt på sprutan. Men mamma sa jag ligger back ändå så charma på du så kanske du får mer pengar, Barnarbetare är man. Olagligt men det fattar mamma inte. Ja se smålänningar. Ja efteråt åkte vi till Nillas jobb där är det sjyssta gojor och muchar. (goja är tjej och much är kille) Djungeltelegrafen gick att Hannes är här och då kom det ut en från varje rum och hälsade på mig det gillade jag. Affi va ju med och han drog iväg långa korridoren bort till fotbollen ( dom som jobbar med den sporten) och ge er på att det va långt när mamma äntligen såg oss snackade vi fotboll med en much. Mamma fick ju lite motion på köpet och det behöver hon för flåset är inte det bästa.
O tjyven det är visst söndag nu så detta hände i fredags, lördagen har varit lugn ja lugn o lugn jag har tränats som bara den att kissa o bajsa ute och mamma är helt nöjd med resultatet. På Nillas jobb la jag både en kabel och vattnade golvet skönt att få det gjort.
Ja och så har man sett på TV Melodifestivalen va väl inget märkvärdig tycker jag, men håller med mamma att Anna Book blir man glad av, så sjysst att hon gick vidare, hon spritter av glädje och det är aldrig fel.
Ja jag är ju så liten än 12 veckor är ju ingen ålder så några fester eller rymningar har jag inte gett mig in på än så goa vänner ni får ge er till tåls tills jag blir äldre och det blir barmark ute, för då kan jag nog lova att det blir hajtanrajtan av.
Nu ska jag sova i mammas famn.
Så go natt alla!
Er Hannes.

Hannes bloggar | Hannes bloggar, Hund, Shih-Tzu | |
Upp