Renhållare

Skrivet 2007-03-16

Hejsan på er!

Japp här är jag igen. Nu är det så att jag tagit jobb som renhållningsarbetare. Ja det är sant.
Nilla jobbar som kanslist och sitter framför en dator hela dagarna, och varje gång som jag träffar henne får jag hålla henne ren, så fruktansvärt smutsig är hon i ansiktet och allra helst bakom öronen, fattar inte att en dator är så smutsig. Det tar flera minuter att få henne något sånär respektabel. Men hon är inte den enda jag får hålla ren, jo Affi är den andre han släpar ju runt på grenar i pälsen och då vägrar han gå, och då är jag framme och drar bort dom ur pälsen på honom och för att inte tala om alla grenar och pinnar som ligger på vägen där vi går, dom måste ju oxå bort och det är mitt jobb, sen alla grästuvor i vägkanten dom åker med i farten. Så hålla rent omkring mig det är mitt jobb. ( ute i alla fall) hm glömmer ju varför jag är ute när allt detta måste skötas, så då måste jag ju ut igen när vi kommit in. Men inne får mamma sköta det, jag drar bara fram.
Ja vad har jag gjort sen sist? Egentligen ingenting. Nu börjar det bli för jäkligt att ingenting kan hända runt mig, mer än det vanliga buset, jag drar Affi i mucherna så han skriker, parar den gamle som blir 17 år och 3 mån i dag den 16:de Mars. Han blir faktiskt ganska trött på mig, men det fattar ju inte jag. Jag är jäkligt busig, men tack stabben för du erkände att det är dig jag brås på. Sjysst att du tar på dig faderskapet, ha ha men det va väl bara rena nöjet när jag och syskonen blev till. Men jag vet precis hur man gör så passa dig du. Kanske får jag en massa oäktingar på bygden.
Mamma är jätteorolig nu hon hade glömt bort att betala Shih-Tzu medlemskapet hon som är så noga med räkningar och så glömmer hon den viktigaste,tänk om jag inte får Bulletinen nu sa hon så hjälp henne( hon har betalat fast försent) så hon får tidningen, Tror det är den enda tidning hon läser pärm till pärm. Men det är ju hennes problem den slarvan.

Kan ju berätta att jag är stora grabben nu, jag har fått åka i bak i stora buren med Affi, och det gick jättebra. Den gamle sitter lös bredvid buren . Mamma sa skönt nu slipper jag släpa buren med dig i för du börjar bli tung och far runt i buren. Japp Japp tänkte jag äntligen erkänner hon att jag börjar bli vuxen (vuxen och vuxen) enligt mig.

Bilen är fixad nu! 1,200 spänn fattigare inkl ombesiktning blev mamma, men det är billigt, tack vare grannar som har kontakter.
Och på måndag är det den 19 Mars och då börjar den där jäkla utställningsträningen jag kommer väl att va skiträdd men mamma bryr sig väl inte mer än att tala om för mig att det inte är farligt, jag måste ju egentligen se andra hundar än samma ras som jag.
Detta hade jag inte tänkt berätta men ok då, det är väldigt skämmigt faktiskt. Vi va hos Nilla i torsdags och precis när vi skulle åka hem säger Nilla nu börjar det programmet om dom 151 Yorkarna (kanske flera nu) som blev omhändertagna som tur va. Jag satt i mammas knä och kollade på programmet. Men när dom skällde så i tv:n dom små Yorkarna blev jag rädd. Mamma kände det blev varmt i knät på henne. Och gissa varför! Jo jag kissade. Så nu vet ni det.
Nä fy tjyven va trött jag blev nu.
Gonatt alla
Er Hannes.

Hannes bloggar | Hannes bloggar, Hund, Shih-Tzu | |
Upp