Vilket väder

Skrivet 2007-02-07

Hejsan på er!

Ja vilket väder, nu har jag fått utegångsförbud igen. Och vad beror det på? Jo snöandet förstås.
Mamma sa ja du lille Hannes idag kan du inte gå ut för då försvinner du i snön. Väldans trevligt va då? Försvinner? Menade hon att jag skulle drunkna i snön den som är så rolig. Man kan äta den och slicka på den när den frusit, man kan få loss små isbitar och leka med. Och man kan halka omkring på den, klättra upp på snöhögarna och åka kana ner, och så får jag inte gå ut! Ja ja det har visst kommit mer snö än jag är hög, så kanske bäst att lyda och va inne. Snart har jag månadsdag på fredag fyller jag 3 hela månader. Undrar om det blir någon tårta eller något annat gott. Bara det inte blir pannkakor för det va ingen höjdare, men dom vuxna kompisarna åt med god aptit så dom fick mina också, delar gärna med mig av det jag inte gillar, men nu är det så att Affi fått smak på mina pyllor så mamma får ställa in matskålen längst in i min bur, för dit går inte Affi. Så när mamma jobbar får jag mat på sängen inte dumt va? Ja tro nu inte att jag är instängd i buren, nej jag kan gå in och ut som jag vill.Instängd i buren blir jag bara i bilen och jag gillar faktiskt att åka bil, sover så gott då till en brummande bilmotor. Och för det mesta när vi packas in i bilen bär det av till något trevligt ställe, (undantag veterinären). Helga o Holger hur va det att få spruta för er? Men ni fick väl leverpastej under tiden, till skillnad mot mig som inget fick under tiden, utan en torr Frolic efteråt. Dumt jag flyttade innan,för annars kanske jag också hade fått något gott, men nu är det gjort så lika bra att stanna här. Och någon gång ska det väl vädergudarna va på min sida så jag får gå ut igen. Kan ju berätta att i söndags va det ju väder att va ute i och då utforskade jag trädgården. Gissa vad jag hittade? Jo kattskit det va väldigt intressant tyckte både jag och Affi vi försökte båda två att få loss godbiten ur isen, men då kom mamma skrikande att FY på er äta kattskit era äckel sjysst att kalla oss äckel. Det är visst så att grannens katt använder våran trädgård till toa. Vilken rackare vänta bara till våren när jag får tag i honom då ska jag ge honom. Mamma säger det gör du inte för katter kan klösa ögon på sådana som du, men får väl se hur det blir kanske bäst att lyda och låta kattskrället va bara han håller sig härifrån.
Ja mamma har nog väldigt goda råd att ge bara jag kunde lyssna, men en gång sa hon öronen har du visst bara för utseendets skull för lyssna med dom gör du inte, ja hon hade rätt i det också.
Nähä nu får jag inte berätta mer denna gång för vi ska till sta´n och shoppa det är ju typiskt när det är snöoväder då ska vi iväg (kommer ni ihåg kameran mamma köpte då va det också oväder).
So long vi hörs.
Er Hannes

Hannes bloggar | Hannes bloggar, Hund, Shih-Tzu | |
Upp