Ja då va det över

Skrivet 2007-03-11

Hej nattsuddare!
Ja då va det över för i år, den svenska uttagningen i melodifestivalen. Och för en gångs skull vann rätt låt. Ja jag har ju mest legat och slötittat i soffan förstås men mamma sa det och som ni vet har ju hon alltid rätt.Hon ringde och röstade på The Ark också, och om hon ringer och röstar ja då är det nåt hon gillar, och på det dyra numret ringde hon också, så nu känner hon att hon gjort en god gärning. Själv fattar jag noll ska jag säga. Ni skulle bara sett när benen hoppade som den värsta studsboll på henne, tror inte det är sant att en människa kan uppföra sig så, detta är musik sa hon till mig lär dig det. Ja bäst att lyda. Hon skickade ett meddelande till min lillhusse Andreas i Amsterdam och skrev att nu spöar vi skiten av alla deltagare. Ha Ha vilket självförtroende hon har, men låt henne hållas. Ja jag kan ju berätta att jag varit hos Nilla idag och JAG HAR INTE KISSAT INNE HOS HENNE EN ENDA GÅNG IDAG.VILKEN DUKTIG POJK JAG ÄR MEN MINA SKÖTARE ÄR VÄL DUKTIGAST SOM PASSAR UPP PÅ MIG OCH TAR UT MIG NÄR NÖDEN FALLER PÅ. Ja ni vet det är ju mammas jobbarlördag och då äntligen kommer man bort från vardagen. Jag är NÄSTAN rumsren nu. Jag brukar käka vid halv tre tiden och efter det brukar mamma äta men fast jag varit ute så slänger jag mig mot dörren och vill ut varenda gång mamma äter, så nu har hon blivit trött på detta, och säger du va ju ute nyss nu får du vänta för nu äter jag. Ja det är bara en fix ide för jag tycker hon är stor nog och behöver inte mer för att växa.
Jag ska BARA få mat tre gånger per dag nu hotar hon mig med, för jag är inte hungrig på morgon/förmiddag maten är inte rörd när hon kommer hem från jobbet. Kanske beror på att vi är nattsuddare.
I fredags blev hon trött på mig att jag ville ut hela tiden, så då sa hon UT då och till Affi sa hon ut du med och håll koll på honom.(Honom är alltså jag), gissa om det va fart på oss men Affi behöver ranta av sig lite för den bjässen väger 8 kilo men jag är inte långt efter väger 3,7 nu och fyra månader gammal. Vi va nämligen på Rilo Zoopermarket igen i onsdags och då tog min älsklingstjej upp mig på vågen, jag la mig bara helt platt på vågen för nu är jag så van att tjejerna gör så mot mig när jag kommer dit. Men jag säger bara vågen tar bara 4 kilo så nu är det snart slut med det ha...ha...då är det jädrans ingen viktväktarmetod med att vägas en gång i veckan längre.
Men jag måste ju säga att jag trivs himla bra med att va smålänning, fast hade jag varit värmlänning eller skåning eller något annat hade det nog passat mig lika bra, men mamma bor ju i småland och då är ju det bra för jag passar henne som handen i handsken tycker jag. Hon kan inte låta bli mig för jag är ju det gulligaste som finns. Så jag fattar inte varför hon säger NEJ till mig ibland när jag gör något hon inte gillar , men det är väl uppfostran som hon kallar det. Ja ja va liten valp och lära sig allt är inte lätt kan jag lova pröva gärna själva.
I torsdags skulle hon iväg och tvätta bilen, för den skulle till besktningen på fredag. Så då va det bara att se om hon va sol eller åskmoln när hon kom hem. Va tror ni? Jo åskmolnet kom hem i fredags och då va det lika bra att visa sin bästa sida och va jättegullig. För då glömde hon bort att kanske flera tusen går till reparation, hon hade smörat
för killarna som levererar bröd till hennes jobb om någon kanske kunde byta fjädrar bak på bilen, men tror inte hon hade något för det att hon smörade, en kille erbjöd hon fyra pallplatser som han kunde exponera på men han va inte särskilt intresserad. Ja sa hon det va mest på skoj. Så det blir väl verkstan som vanligt.
Ja ja så fattar ni vilket hem jag hamnat i?
Men jag har i alla fall mat för dagen om inte på bordet så på golvet.
Nu har hon fått för sig att vi ska gå på utställningsträning också, för jag vill inte hälsa på andra hundar som vi möter, men jag tycker dom är otäcka, så nu ska jag utstå det också.
Ja du milde... än en gång var har jag hamnat.
Är det så jäkla viktigt att jag ska uppföra mig mot andra hundar?
Men hänger väl med för det är nästgårds och för en billig peng och det kan ju behövas med tanke på bilreparationen.
Nähä nu tycker jag det är läggdax för natten, klockan är faktiskt mycket och jag blev väckt 5,20 i morse och tänk er mamma är pigg än. Förstår mig inte på människan.
Så gonatt alla jag berättar mer en annan gång.
Sov gott!
Er Hannes.

Hannes bloggar | Hannes bloggar, Hund, Shih-Tzu | |
Upp