Rea

Skrivet 2007-03-02

Hej undrar vad rea är?
Varför blir blicken konstig på kvinnor när ordet rea kommer upp?
Ja ni vet ju att Bokrean började i tisdags. Nilla skulle bara köpa Saltön, mamma skulle bara köpa Små citroner gula. Men va då Nilla tog semesterdag för att gå på bokrean och jag lovar det blev många böcker 12-14 stycken tror jag. Mamma är lite mer försiktig gudskelov det blev (bara) 6 stycken, men inte den hon skulle ha för den va redan slut. Så nu har dom att göra,här intill datorn ligger det en trave på 10 böcker för mamma är ju med i en bokklubb oxå. Ja nog om böcker nu.
Har jag berättat när jag skrämde slag på mamma?
Jo för ett par veckor sedan hade vi varit hos Nilla och jag hade busat så till den milda grad så jag kunde inte komma till ro och sova. Så tack och lov när ridån rullades ner på buren efter jag blivit instoppad i den. Slocknade nog direkt så minns inget av hemfärden, och hemma skulle jag pinka kvällen hade mamma bestämt men jag kunde inte väckas. Hon skakade buren, lutade buren hade jag vaknat hade jag säkert spräckt skallen, om jag ramlat ur för det va säkert 10 cm ovanför marknivån,hon stack in handen under huvudet men jag va fortfarande lika livlös. jag va ju uttröttad. Fattade hon inte det. Så den kvällen hade mamma det väldigt lungt för jag blev inte mitt vanliga busiga jag förrän da´n efter.

Jag lovar att då va hon rädd.
Ja nu har visst töandet kommit igån också, idag fick mamma skyffla vatten från gången istället för snö.Jag hade säkert drunknat i vattnet annars för det va flera cm med vatten på gången, och då kan man ju inte kissa på det vanliga stället när vattnet står högt.

Så nu har den träningen gått åt helskota också för annars är jag mycket duktig på att riva på dörren och för det mesta är jag kissnödig men om det är massor av vatten så fixar jag det inte.
Men mamma tycker bara synd om mig för det är vädrets skull inte mitt. Ja hon älskar mig.
En annan sak är, att jag har ju fått min mat serverad inne i min bur, så inte Affi ska kunna äta upp den för mig när mamma är på jobbet. Men denna veckan har maten varit orörd när hon kommit hem. Kanske så enkelt att jag inte är hungrig på förmiddagar för jag äter inte förrän vid 13,30 tiden, men resten av da´n äter jag desto mer.Ja ja jag är lika busig som vanligt så jag har väl hittat min rytm för mamma är ju borta på förmiddagar och då får man väl busa sig trött med Affi och sova en stund, vem har då tid att äta. Jag ökar nog i vikt ändå. Jag är inte den första valp mamma har så hon är faktiskt inte alls orolig, tur det för då hade det kanske smittats av på mig.
Hobbe har du flyttat än? Jag önskar dig lycka till i ditt nya hem. Jag va väl lite inne på att tjata mig till att du skulle flytta till mig, men mamma sa inte en så´n vilde till som du. Men han va ju riktigt lugn brorsan. Jätemysig säger mamma att du är Hobbe.
Helga jag älskar dig lovar dig att vi ses snart, slutet av mars kommer jag, så ta emot mig med öppna armar syrran, vädret kan väl inte va värre än sist jag va hos dig. Men förståss bilskrället ska besiktigas den 9 mars och vet ju inte om den går igenom besiktningen lika smidigt som jag gjorde. Alla håll era tummar att den är körduglig ett år till.Som ni förstår så är mamma ledig från jobbet i morgon, därför denna sena timme. Kan ju säga att man blir lite rubbad av hennes nattsudd. Men jag är van nu, slappar eller sover i mitt lilla burhus, och bra musik är det på radion.
Mamma säger jag skulle mycket väl tänka mig ett nattjobb, om man kan ha radion på. Ja hon har alltid varit så´n.
Ja vad ska jag berätta om? Inte mycket har hänt i mitt liv, jag har bara varit i sta´n men inte varit och vägt mig på Rilo. Mamma ställde mig på badrumsvågen idag och den visade 0,00 herre gud du finns ju inte sa hon, men ångrade orden direkt och sa jo det vet jag nog att du finns lille Hannes. Så vad då jo mamma fick ställa sig med mig i famnen och sen utan mig. Ja då visade det sig att jag väger ca 3,4 kg.
Nä nu får jag nog sluta för denna gång. Hoppas jag kommer ut på något spännande och kul snart för jag tycker det varit för vardagligt nu ett tag. Jag har ju inte haft något att skryta med för er.
Ha det gott alla!
Er Hannes.

Hannes bloggar | Hannes bloggar, Hund, Shih-Tzu | |
Upp