Vilken dag

Skrivet 2007-02-25

Klockskrället ringde 5,20 och väckte mig i min skönhetssömn, för då skulle mamma upp. Hon jobbar varannan lördag och då har hon fjäskat för Nilla att vi får va hos henne. Mycket skojigare att va i sta´n än hemma på vischan. Hon har en altandörr med fönster som går ända ner till golvet och där kan man sitta o kolla läget. Och idag har jag skött mig bra hos henne tror inte jag kissat inne hos henne idag, för när jag gör det är hon inte go på mig, kallar mig pissenisse då. Ja vädret va riktigt vårigt fast solen sken inte, och då ringde hon gammelmatte och undrade om vi kunde komma och träffa mina två syskon som är kvar. Det va ok sa gammelmatte och då skulle det resas långt bort nästan 1½ timme åkte vi. Så när vi kom till Borås protesterade jag. Släpp ut mig sa jag, men va hör man jo jag kan inte stanna här det är ju motorväg sa mamma. det bryr jag mig inte om SLÄPP UT MIG SKREK JAG, nu ännu högre. Hör hon inte tänkte jag. Ja då krånglade Nilla med buren så att öppningen kom framåt så hon fick ut mig. Tack och lov för Nilla en barmhärtig själ. Mamma bara sitter och håller om en rund ring ratt kallas det visst.
Och i Borås började det snöa mer och mer, ja ja sa mamma vi åker ifrån snöandet när vi ska hem. ( Hemma är Jönköping) Ja fram kom vi, men va då här har jag väl aldrig varit förut tänkte jag komma på besök och vad blir man? Jo utskälld så till den milda grad så jag vände och tänkte aldrig jag går in på detta stället. Men gammelmatte kom ut och lockade och pockade hej lille Hannes , kom lille Hannes och när hon tog upp mig förolämpade hon mig och sa va tjock mage du har. Har aldrig hört på maken .. jag tjock mage ...glöm det. Ja så skulle jag hälsa på mina syskon och fy vilka monster dom kom emot mig båda två då va dom tuffa i valphagen. Men vänta bara när dom kom ut i köket va det inte samma stake i dom ha.. ha.. riktiga fegisar, men klart dom är ju inte så beresta som jag, dom har ju aldrig varit i Jönköping som jag. Ja det va riktigt trevligt till slut jag visade hur man gör för att fånga en tjej (3½ mån gammal Shih-Tzu hane söker villig dam ålder och utseende utan betydelse) ska jag skriva i kontaktannonsen.
Så jag ställer upp tjejer! Ja sen skulle man ju hem oxå och det snöade ganska reelt. Men mamma hade ju sagt vi åker ifrån det på hemvägen. Men för en gångs skull hade den envisa människan inte rätt. Snöa är bara förnamnet. Och inte blev det bättre heller ju närmre hemma vi kom. Radion va på högt det skulle lyssnas på trafikmeddelande sa hon, Nilla pratade men mamma hörde inte utan det va bara va, va sa du? konsentrerad på vägen och detta snöande.Ja Herre Gud vilken resa. Och så säger hon inte ett pip från er för nu ska jag ta oss hem och då håller ni tyst. Den ende som inte lydde va den gamle (17 år 2 mån 8 dagar) han hör ju inte så klart han började gaffla. Detta går aldrig vägen tänkte jag men efter 2 tim resa va vi hemma. Duktig mamma sa jag för det va jobbigt för henne när det snöade så. Ja så halva Uggla missade hon ja jag menar Melodifestivalen. Men hon fick ju höra och se dom andra. Men Af Ugglas vilket spektakel. Den gillade hon inte men så kom han ju Andreas Johnsson och det föll henne i smaken, men snål är hon för hon ringde inte och röstade på honom.
Jag själv har suttit och kollat min egna almenacka. ( Gammlehusse hade gjort den till mig) Jag är på bild riktigt filmstjärnigt tycker jag. Tack gammelhusse!
Nähä Go Natt med er nu ska Hannes sova!
Er Hannes.

Hannes bloggar | Hannes bloggar, Hund, Shih-Tzu | |
Upp