Hannes i sitt nya hem

Skrivet 2007-01-22

Japp nu är jag installerad i mitt nya hem. Gud vilka dagar jag haft, Söndag stormade det och jag fick inte sticka nosen utanför dörren. Måndag vägdes jag och vågen visade på1,637 gr. Och då fick jag plötsligt börja känna på frisk luft, det va inte dumt att få försöka rymma från mamma som hon kallar sig. Jag kanske går upp för mycket i vikt sa mamma till mig. Den gamle kompisen är jättesnäll och jag fjäskar och slickar hans öron , konstigt men han tycks gilla det.

Den ljusa bjässen har varit lite kontrollerande vad jag har haft för mig men ok han är sjysst nu och låter mig ha hans leksaker och gör inget, tar dom inte förrän jag ledsnat på dom.
Wow vilken sjysst arbetsplats kompisen Nilla, har vilka jobbarkompisar! Dom låg på knä för mig och gissa om jag gillade det? Detta hände i onsdags, tror ni jag va trött eller? Mamma säger jag är jääätteduktig för jag kissar och bajsar ute, tydligen har mamma hökblick för hon tar mig precis i rätta ögonblicket, men jag tycker det är ok.

Torsdagen va lika spännande för vi var på mammas arbetsplats och wow jag fick skinka fattas bara annat i en livsmedelsaffär men vi fick hålla oss i rökrutan på lastkajen. Och mamma fick en bukett tulpaner från chefen och han sa grattis mamma och sen fick jag ligga i hans knä. Men vet ni va? Det kom en kille som heter Stefan och levererade korv och pölsa och va det mer kunde va i dom kartongerna. Han är en sådan där hundmänniska som mamma sa det kallas, Då säger han jasså du har hunden med dig på jobbet idag Tina. Han såg inte mig i mammas famn utan kelade med kompisen Affi. Men när han såg mig så tog han bara mig från mamma och Gud va han kelade med mig, jag gillar honom, han sa att mamma fick komma och hälsa på mig ibland för han ville ta med mig hem.

Nu blev mamma enarmad för jag ska sova på hennes arm. Hon säger jag är ett under, ok jag håller med henne för jag är det gudomligaste , men jag blir inte alls bortskämd! Tro inte det. Måste berätta att Stefan tog kort på mig med sin mobil för att visa sin fru hon har Pomerian och Stefan har en Golden. Han har hållit i sådana där valpkurser som ska va nyttigt att gå på.

Japp sen kan jag berätta att vi var på Rilo Zoopermarket mamma brukar köpa fågelfrö till dom där skrikhalsarna som sitter i buren. Och då fick jag välja en leksak och sen va hela butiken engagerad i mig, all personal och alla kunder, en mamma med sina barn som skulle köpa ett Marsvin ,då säger ett av barnen mamma vi kan väl köpa en sån istället om mig. Visst är man poppis eller? Och tror ni det va kul när det kom in en mycket välklädd herre till zoopermarket, jag sprang ju lös därinne och busade, denne herre va ju inte klädd som om han hade några djur. Men vet ni vad han gjorde jo han va den som busade mest med mig och gissa om jag bet honom, han sa det va det minsta han sett. Sjysst synd inte mamma är singel, kunde kanske va något snygg va han enligt mamma. Kunderna i butiken frågade vad jag väger, vilken förolämpning mamma sa 1,600 något. Vet ni vad? då säger expediten ska jag väga honom? Ok sa mamma jo vet inte om jag vågar berätta kanske jag ökat för mycket i vikt men ok då 1,768 vägde jag på deras butiksvåg. Fasen behöva vägas på den vågen dom väger frö och annat på. Ni ska bara veta att jag ligger med huvudet på tangentbordet och övervakar vad mamma skriver.Mamma tycker jag har författargåva. Så kanske man ska ta över efter Pittbullmajken för mamma saknar hennes berättelser så, Hon har väl annat för sig den mallapan. Med att mannekänga för den där yorkens kollektion Manfred eller vad han heter. jag har ju inte hängt med så länge. Fast jag har inte några vilda fester eller rymningar att skriva om än va så säkra det kommer.Tycker det är helt ok att mamma är en nattuggla som gammelmatte, men nu är jag trött. Så god natt.

Hälsar Hannes.

Hannes bloggar | Hannes bloggar, Hund, Shih-Tzu | |
#1 - - Nilla:

Lilla söta Hannes...

#2 - - Nilla:

Det var längesedan han var så liten.

Upp