Glad Påsk

Skrivet 2007-04-06

Hej på er!
Hannes är i farten. Jag måste ju delge er hur veckan har varit hittills.
I lördags bar det iväg på utställningsträning hos uppfödaren. Och det är inte alls så otäckt att komma dit nu som första gången efter jag installerades i mitt nya hem. Det är ju faktiskt riktigt trevligt, tycker jag nu. För den där jäkla utställningsträningen jag skulle gå på nästgårds det va det värsta i mitt liv hittills. Ja ja solen sken och vi tre lurviga packades in i buren, och resan gick över förväntan ingen av oss sa ett pip. Så resan va angenäm. Men utskällda blev vi när vi kom fram men vem fasen bryr sig om det nu. Först fick vi fika (vilka vi) men jag dricker inte kaffe (tror jag). Men dom tvåbenta gjorde det. Sen skulle vi tränas syrran Helga o jag. Va då det är väl inget att ranta runt i en ring och att gammelmatte kollade i käften och klämde på mig. Så det gick lysande men då va det ju bara kändisar som rantade runt lösa. Undrar hur det blir om jag åker på utställning när det bara är okända runt mig? Ja men tillbaka till träningen nu, vi fick godis i alla fall. Men någon rosett blev det inte för någon av oss, så jag kan inte skryta med att jag slog syrran, vi kom nog lika men priset va nog dom där godisbitarna.
Resan hem gick lysande inget pip nu heller från oss. Men gissa om jag va trött. En stor skål pyllor och sen bar det iväg till buren direkt. Sov i tre timmar. Men sen va det full rulle igen.
Men mamma va inte alls så glad som jag efter jag vaknat, för när jag är vaken är det hyss och bus hela tiden.
Ja så blev det 1:a April trodde hon skämtade människan när hon sa jag ska iväg o jobba börjar kl 18,00, sa hon, va då en söndag? jag ska inventera sa hon. Ja ha precis som om jag skulle veta vad det är. Så då fick vi åka till Nilla för husse kan vi inte räkna med att han ser symptomen på kiss o bajs,och att vi ska ha våran nattakorv efter vi pinkat kvällen.
Så kl blev 24,15 när vi började resan hem. Fattar ni vilken helg det varit.
Vet ni hur ni ska göra så ingen ser ni pinkar på mattan? Jo gör som jag ligg ner på magen, det gör jag ibland, men för det mesta uträttar jag mina behov ute. Ja det va bara ett tips.
I måndags träffade jag min närmsta granne han åkte till Cypern den 2:a Januari så jag hade inte träffat honom, men vi fattade tycke för varann direkt, så nu har jag charmat in mig hos ännu en människa. Han sa han skulle gräva en gång under vårat staket så jag kan komma in till honom. Det verkar ju himla bra för då kan jag smita runt här på området. Men han gör säkert inte det, där ser ni man kan inte lita på dom tvåbenta.
Naturligtvis har jag tvättat Nilla oxå i veckan, gammelmatte va lika smutsig hon, men Helga tyckte min mamma va smutsig så hennes arbete va att rena den människan.
Jag va på Rilo Zoopermarket i onsdags men HON va inte där, jag som rusade in i butiken för att träffa henne. Men det fick väl duga med en av ägarna, hon kan oxå va mysig, mamma köpte mat till mig och ett utställningskoppel, och hon fick en kasse som va reklam för Royal Canin den ska vi ha när vi åker till Nilla på mammas jobbarlördagar.
Ja vad har hänt mer? Säkert massor men jag är ganska glömsk, men det dyker väl upp i minnet inom snar framtid.

Jo när vi var ute och pinkade kvällen förut jag och Affi, så hade grannens soptunna blåst omkull och den låg precis där vi skulle pinka, men gissa vem som va tuff och gick fram och nosade på eländet? Jo lilla jag naturligtvis Affi den fegisen gick en omväg.
Husse kom hem förut idag med en stor bur efter bilen han skulle till skogen och hämta ved, som han köpt av sin jobbarkompis. Det ska vi värma oss med i nästa vinter sa mamma. Eller näst nästa för vi har ved som ska värma oss i vinter, som dom köpte förra året, ja detta blev för kompliserat, skit samma ved som ved, så nu ska vi jobba med att klyva ved.
Undrar om jag kommer att va till någon hjälp? Men jag är ju van vid barnarbete så.

Mamma sa förut när Affi o jag busade att jag tar kvasten och sticker till Blåkulla ikväll om ni inte lugnar ner er.
Men hon är kvar den Häxan,(som tur är)
Gonatt alla och en Glad Påsk.
Er Hannes

Allmänt, Hannes bloggar | Hannes bloggar, Hund, Shih-Tzu | |
Upp