Hannes försvann

Skrivet 2007-02-12

Hejsan alla!

Japp då ska jag se om jag kan åstadkomma några rader.
Jo det snöade ju mycket här om da´n, och jag skulle inte få gå ut, men jag gav mig inte utan fick min vilja igenom när det lugnat ner sig och gången va skottad.
Men smart som jag är, tänkte jag nu ska jag lura mamma och hoppade rakt ut i snön, Vad hände jo jag försvann, det hade jag ju inte räknat med, när jag hoppade upp va jag helvit. Mamma skrattade åt mig så då körde jag ner huvudet under snön och och hoppade framåt, vilken syn det var sa mamma. Jag är en liten pajas må ni tro.
Men inte nog med det da´n efter gav jag mig ut i snön igen men då va den inte så mjuk så jag va en enda snöboll, när mamma fick tag i mig så började hon borsta av mig men snön satt envetet kvar i pälsen, så det blev ljummet vatten och när hon fått bort snön så va det bara att finna sig i att bli frotterad. Ja klart jag börjar undra om det alltid ska va så här eller om det blir vår och sommar som jag hör alla pratar om och längtar till. Undrar va det är för något?
En dag fick mamma för sig att jag skulle ha tofs. Va hon slet, jag for med huvudet fram och tillbaka men då sa hon hör nu på, det är du som får ge dig för här är det jag som är flockledare och jag ger mig inte,så va då, jag fick ge mig och mamma fick upp en liten tofs inte blev den snygg men hon fick sin vilja igenom. Hon är nog ta mig sjutton envisare än jag.
Så i fredags va det månadskalas, 3 mån och det bar iväg till Rilo Zoopermarket igen och jag fick väga mig på den där satans vågen igen. 2.665 gram så nu vet ni min vikt också.
Så skulle det bli kalas, va då kalas en kokt skinkskiva det kallar inte jag kalas. Husse fyllde år samma dag och då va det smörgåstårta. Skillnad på skit o pannkaka eller?
Så i lördags va det mammas jobbarlördag och vi skulle få va hos Nilla. Och nu gick det smidigare att komma iväg på morgonen, hon har vanan inne nu, och våran mat hade hon lämnat på fredagen, för vilket elände om hon skulle glömma den. så ringde hon Nilla från jobbet och frågade hur det gick. Nilla säger Hannes är en liten ängel han ligger och sover i min famn.
Nä nä det är inte sant sa mamma då är han inte frisk sa hon. Tror ni inte hon hade rätt i det också, jag va inte pigg. Jag kräktes upp en lång korv och när mamma skulle ta upp det så kände hon att det va massa hår i korven. Kan jag fått i mig det av Affi tro? För jag sliter honom i pälsen, tur han är snäll, för jag är hårdhänt.
Jag har lugnat ner mig och håller inte på med den gamle Mysak så mycket längre.
Jag måste ju berätta att jag är duktig på att hålla tätt på nätterna. Så när klockskrället ringer och väcker oss, så är det bara för mamma att hoppa i stövlarna och försöka få på sig jackan utan att släppa ner mig, och ut i pyjamasen med mig. Tur inte grannarna ser henne. Men ge er på att jag är kissnödig när jag hållt mig hela natten. Eller halva i alla fall för vi kommer sällan i bur och säng före halv tolv-tolv.
Nä nu ska jag ta mig en liten lur det är tröttsamt att skriva förstår ni. Så nu får ni hålla er till nästa gång.
Ha det bra.
Er Hannes

Hannes bloggar | Hannes bloggar, Hund, Shih-Tzu | |
Upp